ЗАЦВЕРДЖАНА
Рашэнне Стаўбцоўскага раённага
выканаўчага камітэта
05.01.2017 № 845
СТАТУТ
Дзяржаўнай установы адукацыі
«Заямнаўскі дзіцячы сад»
(новая рэдакцыя)
УСТАВ
Государственного учреждения образования
«Заямновский детский сад»
(новая редакция)
Стаўбцоўскi раён, 2017 г.
1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. Дадзены Статут (далей - Статут) з'яўляецца новай рэдакцыяй Статута дзяржаўнай установы адукацыі «Заямнаўскі дзіцячы сад», зарэгістраванага рашэннем Стаўбцоўскага раённага выканаўчага камітэта ад 06.07.2011 г. №765 за рэгістрацыйным нумарам № 691082823.
2. Поўная назва ўстановы дашкольнай адукацыі: на беларускай мове – Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Заямнаўскі дзіцячы сад»; на рускай мове – Государственное учреждение образования «Заямновский детский сад». Скарочаная назва ўстановы дашкольнай адукацыі: на рускай мове – Заямновский детский сад; на беларускай мове – Заямнаўскі дзіцячы сад.
3. Месца знаходжання ўстановы дашкольнай адукацыі: 222671, Мінская вобласць, Стаўбцоўскі раён, аг. Заямнае, вул. Сонечная, д. 2.
4. Тып установы адукацыі – установа дашкольнай адукацыі.
5. Від установы адукацыі – дзіцячы сад.
6. Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Заямнаўскі дзіцячы сад» ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, законамі Рэспублікі Беларусь, дэкрэтамі, указамі і распараджэннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і іншымі актамі заканадаўства.
7. Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Заямнаўскі дзіцячы сад» (далей – Установа) з'яўляецца установай дашкольнай адукацыі, у якой выхаванцы ранняга і дашкольнага ўзросту атрымліваюць дашкольную адукацыю або спецыяльную і могуць атрымліваць аздараўленне.
8. Установа створана ў форме установы адукацыі на аснове дзяржаўнай уласнасці (камунальнай), з'яўляюцца некамерцыйнай арганізацыяй, фінансуюцца з раённага бюджэту.
9. Заснавальнікам Дзяржаўнай установы адукацыі «Заямнаўскі дзіцячы сад» з'яўляецца Стаўбцоўскі раённы выканаўчы камітэт (далей Заснавальнік). Органам дзяржаўнага кіравання, упаўнаважаным уласнікам кіраваць маёмасцю Установы, з'яўляецца аддзел адукацыі спорту і турызму Стаўбцоўскага раённага выканаўчага камітэта, кампетэнцыі якога прадугледжаны Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.
10. Установа з'яўляецца юрыдычнай асобай, якая мае ў аператыўным кіраванні адасобленую частку дзяржаўнай уласнасці, нясе самастойна адказнасць па сваіх абавязацельствах, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і немаёмасныя правы, выконваць абавязацельствы, быць істцом і адказчыкам у судзе. 11. Установа мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, штамп са сваім найменнем, можа мець разліковы і іншыя рахункі ў банках Рэспублікі Беларусь.
12. Адукацыйны працэс і вядзенне дакументацыі ва Установе можа ажыццяўляцца на рускай і беларускай мовах. Асноўнай мовай навучання з'яўляецца беларуская і вызначаецца Заснавальнікам з улікам пажадання законных прадстаўнікоў выхаванцаў. Справаводства вядзецца на рускай мове.
13. Установа можа ажыццяўляць наступны від дзейнасці ў адпаведнасці з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 005-2011 «Віды эканамічнай дзейнасці», зацверджаным пастановай Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь ад 5 снежня 2011 г. №85: 85100 – дашкольная адукацыя.
14. Змены і (ці) дапаўненні ў Статут уносяцца рашэннем Заснавальніка і ўступаюць у сілу пасля іх зацвярджэння і рэгістрацыі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
15. Асобнымі відамі дзейнасці, пералік якіх вызначаны заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, Установа можа займацца толькі на падставе спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) і ў парадку, устаноўленым актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь. Ліцэнзуемыя віды дзейнасці ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам пры ўмове атрымання адпаведнай ліцэнзіі.
2. ПРАДМЕТ, МЭТЫ І ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ УСТАНОВЫ
16. Прадметам дзейнасці Установы з'яўляецца ажыццяўленне ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь дзейнасці па рэалізацыі адукацыйных стандартаў дашкольнай адукацыі, вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі, праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, праграмы выхавання і абароны правоў законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы.
17. Асноўная мэта Установы – забеспячэнне рознабаковага развіцця і сацыялізацыі выхаванцаў ранняга і дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з яго ўзроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі.
18. Асноўнымі задачамі Установы з'яўляюцца: ахова і ўмацаванне здароўя дзіцяці, фарміраванне ў выхаванцаў гуманных адносін да сябе і навакольнага свету, гуманных узаемаадносін з навакольнымі; забеспячэнне рознабаковага развіцця асобы дзіцяці, а таксама стварэнне ўмоў для яго ранняй сацыялізацыі і самаразвіцця; далучэнне выхаванцаў да агульначалавечых каштоўнасцей; узаемадзеянне з сям'ёй з мэтай рознабаковага развіцця дзяцей і павышэння псіхолага-педагагічнай культуры бацькоў; фарміраванне грамадзянскасці і нацыянальнай самасвядомасці, патрыятычных пачуццяў, маральнай, эстэтычнай і экалагічнай культуры; забеспячэнне пераемнасці паміж дашкольнай адукацыяй і першай ступенню агульнай сярэдняй адукацыі.
3. ПАРАДАК АРГАНІЗАЦЫІ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
19. Змест адукацыі, арганізацыя адукацыйнага працэсу Установы рэгламентуюцца адукацыйнымі праграмамі, тыпавымі вучэбнымі планамі, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
20. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца цэлы год.
21. Час знаходжання выхаванцаў ва Установе пры засваенні зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі вызначаецца Заснавальнікам у адпаведнасці з запытамі законных прадстаўнікоў выхаванцаў і складае 10,5 гадзіны з 7.30 да 18.00, з пяцідзённай рабочай тыднем за выключэннем дзён дзяржаўных святаў.
22. Тэрмін атрымання дашкольнай адукацыі вызначаецца законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў. Пры гэтым тэрмін засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі складае да пяці гадоў дзесяці месяцаў і можа быць павялічаны на адзін год па медыцынскіх паказаннях або па меркаванні законных прадстаўнікоў выхаванцаў.
23. Пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі ўстанаўліваюцца канікулы, у перыяд якіх заняткі з выхаванцамі не праводзяцца. У перыяд канікул праводзіцца фізкультурна-аздараўленчая і мастацка-эстэтычная праца з выхаванцамі. Агульная працягласць канікул складае сто дзесяць дзён: летнія – дзевяноста каляндарных дзён, зімовыя – дзесяць каляндарных дзён, вясновыя – дзесяць каляндарных дзён.
24. Асноўнымі формамі арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляюцца гульня, занятак.
25. Установа можа аказваць паслугі ў сферы дашкольнай адукацыі на платнай аснове. На платнай аснове ажыццяўляецца вывучэнне звыш устаноўленага адукацыйным стандартам дашкольнай адукацыі зместу адукацыйных абласцей; функцыянаванне груп кароткачасовага знаходжання дзяцей, у тым ліку якія не наведваюць установу дашкольнай адукацыі.
26. Аказанне паслуг на платнай аснове ва Установе ажыццяўляецца на падставе дагавора аб платных паслугах у сферы адукацыі, што заключаецца з законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў.
27. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца ў групах, у тым ліку ў групе інтэграванага навучання і выхавання, або індывідуальна і забяспечвае стварэнне станоўчага эмацыянальна - псіхалагічнага клімату, максімальна ўлічвае індывідуальныя асаблівасці і магчымасці навучэнцаў.
28. Для арганізацыі выхавання і навучання па адпаведнай адукацыйнай праграме выхаванцы аб'ядноўваюцца ў групы: рознаўзроставыя (ад 1,5 да 7 гадоў); інтэграванага навучання і выхавання.
29. Фарміраванне групы, вызначэнне рэжыму іх працы ажыццяўляецца з 1 верасня ў адпаведнасці з запытамі законных прадстаўнікоў выхаванцаў на падставе рашэння Заснавальніка. У перыяд летніх канікул пры скарачэнні колькасці выхаванцаў дапускаецца аб'яднанне груп Установы, у тым ліку ў рознаўзроставыя або іх закрыццё.
30. Парадак прыёму асоб для атрымання дашкольнай адукацыі вызначаецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Прыём асобы ў Установу ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці ў ёй свабодных месцаў і на падставе: заявы законнага прадстаўніка выхаванца; накіравання ва Установу для засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, выдадзенага Стаўбцоўскі раённым выканаўчым камітэтам; медыцынскай даведкі аб стане здароўя; заключэння цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (для дзяцей з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця). Залічэнне выхаванцаў ва установу дашкольнай адукацыі афармляецца загадам па установе. Прыём асоб для атрымання дашкольнай адукацыі і камплектаванне Установы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і Палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі.
31. Перавод выхаванца ў іншую установу дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца па ініцыятыве законнага прадстаўніка выхаванца, у выпадках спынення дзейнасці установы дашкольнай адукацыі са згоды законнага прадстаўніка выхаванца. У выпадку пераводу выхаванца ў іншую установу дашкольнай адукацыі законны прадстаўнік выхаванца падае заяву на імя кіраўніка установы дашкольнай адукацыі, у якое ён жадае перавесці дзіця. Установа дашкольнай адукацыі не мае права перашкаджаць пераводу выхаванца, законны прадстаўнік якога выявіў жаданне перавесці яго ў іншую ўстанову дашкольнай адукацыі. Прыём ва установу дашкольнай адукацыі ў сувязі з пераводам з іншай ўстановы дашкольнай адукацыі афармляецца загадам кіраўніка установы дашкольнай адукацыі.
32. Адлічэнне (спыненне адукацыйных адносін) выхаванца ажыццяўляецца пры наяўнасці адпаведных падстаў, прадугледжаных артыкулам 79 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі. Рашэнне аб адлічэнні (спыненні адукацыйных адносін) выхаванца прымае кіраўнік установы дашкольнай адукацыі шляхам выдання загаду, у якім указваецца падстава адлічэння.
33. У адукацыйным працэсе Установы дапускаецца выкарыстанне навучальных выданняў, якія афіцыйна зацверджаны альбо дапушчаны у якасці адпаведнага віду вучэбнага выдання Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, рэкамендаваных арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыі, а таксама іншых выданняў, якія вызначаюцца Міністэрствам адукацыі.
34. Аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі выхаванцам Установы, якія наведваюць пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
35. Аказанне псіхалагічнай і медыцынскай дапамогі выхаванцам Установы ажыццяўляецца ў парадку і на ўмовах, устаноўленых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
36. Медыцынская дапамога выхаванцам аказваецца медыцынскімі работнікамі ўстаноў аховы здароўя ў парадку, устаноўленым заканадаўствам. Медыцынскія работнікі аказваюць дапамогу педагогам Установы ў арганізацыі дыферэнцыраванага падыходу да дзяцей з улікам іх стану здароўя і асаблівасцяў развіцця.
37. Харчаванне выхаванцаў, а таксама спагнанне платы з бацькоў за харчаванне выхаванцаў ва Установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Выхаванцы забяспечваюцца харчаваннем за кошт сродкаў законных прадстаўнікоў. Памер і парадак платы за харчаванне выхаванцаў зацвярджаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь.
4. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ УСТАНОВЫ
38. Установа ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права: ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць; фарміраваць структуру і штатны расклад установы адукацыі; удзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычнаму забеспячэнню адукацыі; ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы; ажыццяўляць іншыя правы ў адпаведнасці з Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам.
39. Установа абавязана забяспечваць: якасць адукацыі; распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі, яго ўдасканаленне; падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі; матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з устаноўленымі санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі і правіламі пажарнай бяспекі; стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу; распрацоўку і прыняцце правіл унутранага працоўнага распарадку Установы; маральнае і матэрыяльнае стымуляванне педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі; меры сацыяльнай абароны навучэнцаў, выкананне патрабаванняў Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 лістапада 2006 г. № 18 «Аб дадатковых мерах па дзяржаўнай абароне дзяцей у неблаганадзейных сем'ях»; стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання і медыцынскай дапамогі, пражывання (пры неабходнасці) навучэнцаў; садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі. Іншыя абавязкі установы адукацыі ўстанаўліваюцца Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам. 5. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ УДЗЕЛЬНІКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
40. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу ва Установе з'яўляюцца выхаванцы, педагагічныя работнікі, законныя прадстаўнікі выхаванцаў.
41. Выхаванцы маюць права на: атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі; пераход у іншую установу дашкольнай адукацыі ў парадку, які ўстанаўліваецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь; навучанне па індывідуальным вучэбным плане ў межах зместу адукацыйнай праграмы; стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў псіхафізічнага развіцця; ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу; карыстанне навучальнымі дапаможнікамі; канікулы; атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі; атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў Установы; ажыццяўленне іншых правоў у адпаведнасці з Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства.
42. Правы і абавязкі педагагічных і іншых работнікаў Установы устанаўліваюцца заканадаўствам, сапраўдным Статутам і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі установы, іх працоўнымі дагаворамі (кантрактамі).
43. Педагагічныя работнікі ў адпаведнасці з заканадаўствам маюць права на: абарону прафесійнага гонару і годнасці; забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці; творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання; доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычным матэрыялам; удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі; удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці установы адукацыі; удзел у кіраванні установай адукацыі; павышэнне кваліфікацыі; маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці; аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству; штомесячную кампенсацыю расходаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры ў парадку і на ўмовах, якія вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь. Іншыя правы педагагічных работнікаў устанаўліваюцца заканадаўствам, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі установы адукацыі.
44. Педагагічныя работнікі абавязаны: ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм; выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы; паважаць гонар і годнасць навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу; павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю; весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод навучэнцаў; выконваць спецыяльныя ўмовы, неабходныя для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця; праходзіць папярэдні медыцынскі агляд пры паступленні на працу і перыядычныя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь. Іншыя абавязкі педагагічных работнікаў устанаўліваюцца заканадаўствам, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі установы адукацыі.
45. Педагагічным работнікам забараняецца выкарыстоўваць адукацыйны і выхаваўчы працэсы ў палітычных мэтах або для прымушэння навучэнцаў да дзеянняў, якія супярэчаць Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь і заканадаўству.
46. Да іншых работнікаў Установы адносяцца асобы, якія ажыццяўляюць адміністрацыйна-гаспадарчыя, інжынерна-тэхнічныя, вытворчыя і іншыя дапаможныя функцыі. Правы і абавязкі іншых работнікаў устанаўліваюцца заканадаўствам, статутамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі установы адукацыі, іх працоўнымі дагаворамі.
47. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў прадстаўляюць правы і законныя інтарэсы непаўналетніх навучэнцаў у грамадскіх адносінах у сферы адукацыі без спецыяльных паўнамоцтваў. Законныя прадстаўнікі выхаванцаў маюць права на: азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй; удзел у кіраванні Установы; абарону правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў; азнаямленне з ходам і зместам адукацыйнага працэсу; атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследаванняў (медыцынскіх, псіхалагічных, педагагічных) выхаванцаў. Іншыя правы законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў ўстанаўліваюцца Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
48. Законныя прадстаўнікі выхаванцаў абавязаны: забяспечваць умовы для атрымання адукацыі і развіцця навучэнцаў; паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу; выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў. Іншыя абавязкі законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў ўстанаўліваюцца Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
6. ПАРАДАК КІРАВАННЯ ДЗЕЙНАСЦЮ УСТАНОВЫ, СТРУКТУРА І ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ ОРГАНАЎ КІРАВАННЯ І САМАКІРАВАННЯ
49. Кіраванне Установай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь, палажэннем аб адпаведным тыпе і (або) відзе установы адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, Статутам установы адукацыі і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.
50. Непасрэднае кіраўніцтва Установай ажыццяўляе яго загадчык, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады ў парадку, устаноўленым гэтым Кодэксам і іншымі заканадаўчымі актамі.
51. Загадчык дашкольнай установай адукацыі прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады яго Заснавальнікам.
52. Загадчык Установы дзейнічае ад імя установы адукацыі і нясе адказнасць за вынікі яе дзейнасці, выдае загады, заключае дагаворы, ажыццяўляе прыём і звальненне працаўнікоў, зацвярджае іх службовыя інструкцыі.
53. Загадчык мае права распараджацца маёмасцю Установы ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь; ажыццяўляць залічэнне, пераводд і адлічэнне выхаванцаў; сцвярджаць палажэнні, якія рэгламентуюць дзейнасць Установы ў адпаведнасці з гэтым Статутам і заканадаўчымі актамі; даваць ўказанні, абавязковыя для ўсіх работнікаў; набываць, арандаваць, заказваць неабходнае Установе абсталяванне і іншыя матэрыяльныя рэсурсы ў любых прадпрыемствах, арганізацыях па безнаяўным або наяўным разліку па ўзгадненні з аддзелам адукацыі спорту і турызму Стаўбцоўскага раённага выканаўчага камітэта; заключаць дагаворы з законнымі прадстаўнікамі па аказанні Установе паслуг выхаванцам.
54. Аплата працы загадчыка, у тым ліку яго заахвочванне за вынікі работы, ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. 55. Загадчык дашкольнай установай адукацыі ў дзейнасці па кіраванні Установай узаемадзейнічае з органамі самакіравання ўстановы дашкольнай адукацыі.
56. Асноўным органам самакіравання Установы з'яўляецца савет, які ўзначальвае загадчык.
57. Агульная колькасць членаў савета Установы складае 8 чалавек: 25 % (2 чалавекі) – законныя прадстаўнікі выхаванцаў; 75 % (6 чалавек) – прадстаўнікі педагагічных і іншых работнікаў установы дашкольнай адукацыі, іншых арганізацый.
58. Законныя прадстаўнікі выхаванцаў Установы абіраюцца адкрытым галасаваннем на агульным бацькоўскім сходзе. Прадстаўнікі педагагічных і іншых работнікаў Установы абіраюцца адкрытым галасаваннем на сходзе працоўнага калектыву.
59. Персанальны склад савета зацвярджаецца загадам загадчыка установай дашкольнай адукацыі.
60. Тэрмін паўнамоцтваў савета складае 3 гады.
61. Кампетэнцыя і арганізацыя дзейнасці савета Установы вызначаюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб савеце ўстановы адукацыі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, сапраўдным Статутам.
62. Ва Установе ствараецца педагагічны савет.
63. Педагагічны савет ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб педагагічным савеце ўстановы адукацыі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, сапраўдным Статутам.
64. Ва Установе можа стварацца апякунскі савет з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні дзейнасці і развіцця Установы.
65. Рашэнне аб стварэнні апякунскага савета прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.
66. Вышэйшым органам кіравання апякунскім саветам з'яўляецца агульны сход. Узначальвае агульны сход апякунскага савета старшыня апякунскага савета, які выбіраецца на 3 гады. Агульныя сходы праводзяцца па меры неабходнасці, але не радзей аднаго разу ў паўгоддзе.
67. Дзейнасць апякунскага савета можа быць спыненая па ініцыятыве і (або) рашэнню агульнага сходу апякунскага савета.
68. Рашэнне аб уключэнні ў склад апякунскага савета прымаецца агульным сходам апякунскага савета.
69. Пры выхадзе або выключэнні з членаў апякунскага савета добраахвотныя ўзносы не вяртаюцца.
70. Фінансавыя сродкі апякунскага савета фарміруюцца з добраахвотных узносаў і іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам, якія залічваюцца на бягучы (разліковы) рахунак па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскага савета.
71. Апякунскі савет арганізуе сваю работу ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб апякунскім савеце ўстановы адукацыі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, сапраўдным Статутам.
72. Ва Установе можа стварацца бацькоўскі камітэт. Бацькоўскі камітэт установы дашкольнай адукацыі фарміруецца з членаў бацькоўскіх камітэтаў груп.
73. У бацькоўскі камітэт выбіраюцца законныя прадстаўнікі выхаванцаў па іх жаданні ці па прапанове большасці ўдзельнікаў сходу.
74. Бацькоўскі камітэт выбіраецца на бацькоўскім сходзе (далей – сход) у пачатку навучальнага года тэрмінам на адзін год. Колькасны склад бацькоўскага камітэта вызначаецца на сходзе з улікам спісачнага складу выхаванцаў Установы.
75. Старшыня, намеснік старшыні бацькоўскага камітэта і сакратар выбіраюцца з ліку абраных членаў бацькоўскага камітэта на першым пасяджэнні камітэта.
76. Непасрэднае кіраўніцтва дзейнасцю бацькоўскага камітэта ажыццяўляе старшыня бацькоўскага камітэта, а ў выпадку яго адсутнасці – намеснік старшыні бацькоўскага камітэта альбо ўпаўнаважаная ім асоба.
77. Бацькоўскі камітэт ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, Палажэннем аб бацькоўскім камітэце ўстановы дашкольнай адукацыі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам.
7. ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ СТРУКТУРЫ УСТАНОВЫ
78. Установа можа мець у сваёй структуры структурныя падраздзяленні ў адпаведнасці са сваімі задачамі і функцыямі. Да структурных падраздзяленняў Установы можа адносіцца рэсурсны цэнтр, пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, іншыя структурныя падраздзяленні.
79. Структура Установы фарміруецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам. 8. ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ ШТАТАЎ І АПЛАТА ПРАЦЫ РАБОТНІКАЎ УСТАНОВЫ
80. Штатны расклад Установы распрацоўваецца і зацвярджаецца на падставе тыпавых штатных нарматываў, зацверджаных Міністэрствам адукацыі, у межах сродкаў, выдзеленых на аплату працы.
81. Працоўныя адносіны работнікаў Установы рэгулююцца працоўнымі дагаворамі (кантрактамі), якія заключаюцца ў адпаведнасці з працоўным заканадаўствам, калектыўным дагаворам і правіламі унутранага працоўнага распарадку. Прыём на работу ва Установу педагагічных і іншых работнікаў ажыццяўляе загадчык.
82. На педагагічную працу прымаюцца асобы, якія маюць неабходную адукацыю з прадстаўленнем адпаведных пацвярджаючых дакументаў. Кваліфікацыйныя патрабаванні да педагагічных работнікаў вызначаюцца адпаведнымі кваліфікацыйнымі характарыстыкамі. Педагагічную дзейнасць не могуць ажыццяўляць асобы: пазбаўленыя правы займацца педагагічнай дзейнасцю; якія маюць судзімасць; прызнаныя недзеяздольнымі і абмежавана дзеяздольнымі; не маюць права займацца педагагічнай дзейнасцю ў выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.
83. Аплата працы работнікаў Установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам і палажэннямі аб матэрыяльным стымуляванні.
84. Атэстацыя педагагічных работнікаў Установы ажыццяўляецца ў парадку, які вызначаецца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
9. КРЫНІЦЫ І ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ МАЕМАСЦІ УСТАНОВЫ І ЯЕ ФІНАНСАВАННЕ
85. За Установай замацоўваецца маёмасць на правах аператыўнага кіравання і ажыццяўляецца фінансаванне яго дзейнасці ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
86. Установа валодае, карыстаецца і распараджаецца замацаванай за ім маёмасцю ў адпаведнасці з яе прызначэннем, сваімі статутнымі мэтамі, заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
87. Установа нясе адказнасць за захаванасць і эфектыўнае выкарыстанне замацаванай за ей маёмасцю.
88. Матэрыяльна-тэхнічная база Установы ўключае будынкі, збудаванні, зямельныя ўчасткі, камунікацыі, інвентар, абсталяванне і іншае.
89. Патрабаванні да матэрыяльна-тэхнічнай базе Установы вызначаюцца адпаведнымі будаўнічымі нормамі, правіламі пажарнай бяспекі, санітарна-гігіенічнымі нормамі і правіламі, а таксама пералікам сродкаў выхавання, навучання, абсталявання Установы, у тым ліку карэкцыйных, вучэбна-наглядных дапаможнікаў, цацак, вучэбна-метадычнай, мастацкай і іншай літаратуры.
90. Крыніцамі фарміравання маёмасці Установы з'яўляюцца: бюджэтныя сродкі; сродкі, атрыманыя ад аказання платных адукацыйных паслуг; дабрачынныя ўзносы; ахвяраванні арганізацый і фізічных асоб, у тым ліку замежных; іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
91. Фінансаванне Установы ажыццяўляецца за кошт сродкаў раённага (мясцовага) бюджэту, сродкаў заснавальнікаў, сродкаў, атрыманых ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогі юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў і іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам. Фінансаванне Ўстановы ажыццяўляецца з улікам дзяржаўных мінімальных сацыяльных стандартаў у галіне адукацыі, рэалізацыі праграмы развіцця дашкольнай адукацыі.
92. Установа не мае права без згоды Заснавальніка адчужаць або іншым спосабам распараджацца замацаваным за ім маёмасцю.
93. Установа можа ажыццяўляць платную адукацыйную дзейнасць па аказанні дадатковых адукацыйных паслуг, не фінансуемых з бюджэту. Кошт дадатковых адукацыйных паслуг вызначаецца ў адпаведнасці з заканадаўствам з улікам эканамічна абгрунтаваных затрат, неабходных для іх аказання, і зацвярджаецца аддзелам адукацыі спорту і турызму Стаўбцоўскага райвыканкама.
94. Грашовыя сродкі, атрыманыя ў выніку ажыццяўлення гаспадарчай дзейнасці, у тым ліку аказання платных паслуг, паступаюць у самастойнае распараджэнне Установы, улічваюцца і расходуюцца па каштарысах, якія зацвярджаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
95. Умацаванне, абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы ажыццяўляецца за кошт бюджэтных сродкаў, а таксама сродкаў, атрыманых у выніку аказання пазабюджэтнай дзейнасці, платных адукацыйных паслуг, добраахвотных ахвяраванняў арганізацый, фізічных і юрыдычных асоб, іншых відаў дзейнасці, якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
10. УЛІК, СПРАВАЗДАЧНАСЦЬ, ПАРАДАК КАНТРОЛЮ ЗА ДЗЕЙНАСЦЮ УСТАНОВЫ
96. Установа ажыццяўляе і прадстаўляе статыстычную і іншую справаздачнасць ва ўстаноўленым парадку, а таксама аператыўную інфармацыю аб выніках фінансава-гаспадарчай дзейнасці Заснавальніку.
97. За непрадастаўленне і (або) скажэнне справаздачнасці, парушэнне тэрмінаў яе прадстаўлення службовыя асобы Установы адукацыі нясуць устаноўленую заканадаўствам адказнасць. Вядзенне бухгалтарскага ўліку ажыццяўляецца цэнтралізаванай бухгалтэрыяй аддзела адукацыі, спорту і турызму Стаўбцоўскага раённага выканаўчага камітэта на дагаворных пачатках. Установа вядзе архіўнае справаводства ў парадку, вызначаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
98. Кантроль за дзейнасцю Установы адукацыі ажыццяўляецца Заснавальнікам і ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі. Рэвізіі фінансава-гаспадарчай дзейнасці Установы адукацыі праводзяцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
99. Дзяржаўныя органы, упаўнаважаныя ажыццяўляць кантроль за забеспячэннем якасці адукацыі, ажыццяўляюць дзейнасць па праверцы адпаведнасці адукацыі адукацыйнаму стандарту, вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйных праграм, адукацыйнай дзейнасці патрабаванням заканадаўства.
100. Установа адукацыі ажыццяўляе комплексны аналіз адукацыйнай дзейнасці, які ўключае самаправерку, самаацэнку адукацыйнай дзейнасці (самакантроль за забеспячэннем якасці адукацыі). Парадак і перыядычнасць правядзення самакантролю за забеспячэннем якасці адукацыі вызначаюцца кіраўніком Установы адукацыі.
11. ПАРАДАК РЭАРГАНІЗАЦЫІ І ЛІКВІДАЦЫІ ЎСТАНОВЫ
101.Рэарганізацыя і ліквідацыя Установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
102. Рашэнне аб ліквідацыі Установы прымаецца Заснавальнікам.
103. У выпадку спынення дзейнасці Установы, аддзел адукацыі, спорту і турызму Стаўбцоўскага раённага выканаўчага камітэта прымае меры па пераводзе выхаванцаў са згоды законных прадстаўнікоў выхаванцаў у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.